Diensten
Veiligheid voor u en uw eigendommen
De BOA’s en beveiligers van THOOV gaan net een stapje verder in hun dienstverlening. Handhaving gericht op preventie. Met een nieuwe visie; in gesprek gaan in plaats van toespreken. Met een scherpe blik waarmee ongewone situaties in een vroeg stadium gesignaleerd worden. Onze medewerkers zijn representatief, communicatief en klantvriendelijk. Daardoor kunnen ze ook heel goed de functie van gastheer of gastvrouw vervullen.
Handhaving
THOOV heeft een nieuwe kijk op handhaving door BOA’s. Waar situaties escaleren is kordaat optreden noodzakelijk. Wij vinden dat handhaving begint met preventie en communicatie. Tijdens het opleiden van onze BOA’s krijgen communicatie en vroegsignalering veel aandacht. Onze medewerkers moeten van nature beschikken over mensenkennis. Het zijn mensen die het spel snappen en pas het bonnenboekje trekken als praten niet meer helpt. Met humor en heldere communicatie krijg je begrip voor de regels. In gesprek gaan dus, natuurlijk met grenzen.
Wij willen dat BOA’s goed op de hoogte zijn van wet- en regelgeving, maar wel de menselijke maat hanteren als het op handhaving aankomt. Dat betekent dat zij uitleg geven over het waarom van maatregelen, begrip tonen als mensen onbedoeld een fout maken en optreden als regels bewust worden overtreden.
Gemeenten waarderen het dat onze BOA’s goed op de hoogte zijn van eventuele problemen die in bepaalde wijken spelen. Zij weten welke jongeren waar uithangen, wie in een groep de aanstichters zijn en wie de volgers. Onze handhavers zijn getraind op het omgaan met mensen van verschillende sociale en culturele achtergronden. Zij kunnen door hun gedrag rekenen op respect.
- Evenementen
- Braderieën
- Hangjongeren
- Parkeerbeleid
Beveiliging
In diverse sectoren zorgt THOOV voor beveiliging van personen, gebouwen en objecten. Wij zijn proactief op plaatsen waar veel mensen komen en waakzaam in afgelegen terrein. Onze beveiligers hebben een scherpe blik voor ongewone situaties en voorkomen calamiteiten en escalatie van situaties door tijdig te signaleren.
Elke branche heeft specifieke kenmerken en risico’s die beveiliging op maat nodig maken. Het maakt verschil of publiek ergens doorstroomt of langer verblijft, hoe het publiek is samengesteld en of er alcohol en drugs gebruikt kunnen worden. Met deze aspecten en het risico op inbraak, diefstal, ordeverstoring of vandalisme maken wij een risicoanalyse die bepalend is voor de inzet van beveiliging.
Onze beveiligers handelen preventief. Met humor en heldere communicatie zijn zij in staat om situaties te de-escaleren
- Bedrijfsbeveiliging
- Evenementenbeveiliging
- Persoonsbeveiliging
- Winkelsurveillance
- Objectbeveiliging
Objectbeveiliging
Voor waardevolle eigendommen, zoals kunstobjecten, antiek en juwelen bieden we u objectbeveiliging. Wij beschermen uw kostbaarheden tijdens openingstijden, op drukbezochte plaatsen of juist na sluitingstijd. Wij beveiligen gebouwen, instellingen en bouwplaatsen tegen inbraak en vandalisme.
Onze objectbeveiligers hebben een gespecialiseerde opleiding gevolgd en zijn eveneens gecertificeerd BHV’er. Vroegsignalering is een belangrijk aspect van de opleiding, waarmee calamiteiten voorkomen worden. Onze beveiligers herkennen details die een potentieel gevaar kunnen zijn. THOOV besteedt veel aandacht aan communicatieve vaardigheden. Onze medewerkers zijn representatief en communicatief en kunnen daardoor heel goed een gastheer of gastvrouw functie vervullen.
Wij maken samen met u een plan over de inzet van objectbeveiliging. In dat plan komen bemensing, inzet van middelen en een risicoanalyse aan de orde. Toegangscontrole, controlerondes en inzet van camera’s kunnen onderdeel zijn van onze beveiliging.
Bij langdurige werkzaamheden, werken we met een vast team. Dat doen we omdat persoonlijk contact met een bekend gezicht voordelen heeft en omdat een vast team eerder ongewone situaties herkent.
- Waardevolle objecten
- Gebouwen
- Musea
- Bedrijven
- Woningen
- Bouwterreinen
Opleiding
Bij THOOV hebben we een eigen kijk op de kwaliteiten van BOA’s. Totaal anders dan het beeld dat nu over deze handhavers bestaat. Medewerkers komen bij ons binnen met de standaard diploma’s op zak en krijgen daarna aanvullende opleidingen en trainingen. Tijdens het trainen van onze BOA’s wordt veel aandacht besteed aan communicatie en vroegsignalering. Wij selecteren hiervoor mensen met een scherpe blik, die het spel snappen en niet meteen het bonnenboekje trekken.
Preventie is is bij handhaving belangrijker dan repressief optreden. Als je helder bent in je communicatie krijg je begrip bij mensen over de regels. Onze BOA’s gaan bij voorkeur in gesprek, maar aarzelen niet om op te treden als het niet anders kan.
- Uitstraling
- Humor
- Menselijke maat
- Communicatieve vaardigheden
- Klantvriendelijkheid
Waar kunt u ons voor inzetten.
- Periodiek inspecteren van gemeenschappelijk ruimten, bijvoorbeeld gangen, galerijen, liften, trappenhuizen, entrees en de directe omgeving van het gebouw
- Fungeren als eerste aanspreekpunt voor bewoners en gebruikers in geval van problemen (en zo nodig doorverwijzen naar bijvoorbeeld de woningbouwvereniging of andere betrokkenen)
Verrichten van kleine reparaties en onderhoudswerkzaamheden, zoals het vervangen van lampen, het vervangen van zekeringen, het controleren van hang- en sluitwerk en het blader- of sneeuwvrij maken van de entree - Toezien op de goede uitvoering van schoonmaakwerkzaamheden en andere dienstverlening door derden
- Toezien op de naleving van de huisregels door de bewoners en gebruikers (en zo nodig aanspreken van overtreders)
- Informeren van nieuwe bewoners over praktische zaken als afvalverwerking en huisregels
- Bemiddelen bij eventuele conflictsituaties en zonodig inschakelen van betrokken instanties (bijvoorbeeld de woningbouwvereniging)
- Op verzoek van bewoners technische problemen in de woning zelf beoordelen (en ofwel direct oplossen, ofwel melden bij de technische dienst of andere specialisten)
- Toezien op het feit dat zich geen onbevoegde personen bevinden in de openbare ruimten (en eventueel aanspreken van verdachte personen)
- Beheren van sleutels van leeggekomen woningen en/of gemeenschappelijke ruimten
- Verlenen van assistentie en verschaffen van informatie aan aannemers omtrent eventuele werkzaamheden (bijvoorbeeld aan riool, leidingen en waterafsluiters)
- Signaleren en verhelpen van eventuele tekorten en defecten aan materialen en gereedschappen
- In geval van calamiteiten: beoordelen van de aard en de ernst van de problemen, organiseren en bieden van hulpverlening en melden van de situatie bij relevante instanties en personen
Handhaving inhuren?
Bij THOOV huurt u representatieve en klantvriendelijke handhavers die met heldere communicatie en humor voorkomen dat situaties escaleren. De BOA’s en beveiligers handelen kordaat en met menselijke maat.